Дружина Бога Световида, клуб словенских занесењака
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

3 posters

Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Fri Aug 21, 2009 5:57 pm

Дешава ми се често када започнем дискусију о претхришћанској духовности да будем дочекан "на нож".
Crying or Very sad
Углавно су то етикете типа: "неопаган", "секташ", "родоверник", "антихрист", "сатаниста"....
Једноставно људи неће ни да саслушају саговорника.

И углавном такве етикете дају западни, динарски Срби или они пореклом из тих крајева.

Са друге стране, људи из источне Србије (бар такав утисак имам) имају далеко више разумевања за анализу порекла народних обичаја. Такође аутори, етнолози, који се баве старом српском религијом воде углавном порекло из источне Србије.

Не желим да делим Србе на "ове" или на "оне" - али треба увидети да постоје одређене психолошке разлике. Следи цитат из књиге Сретена Петровића који потврђује ово о чему причам.

alien
Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Fri Aug 21, 2009 6:10 pm

cyclops

3. Исток - матријархатско-хтонски; Запад - патријархатско-соларни.

И данас се још сасвим добро запажају прежици матријархатског начела у југоисточној и јужној Србији, односно патријархатског на динарском простору. О смањеном утицају хришћанске религиозности, а тиме и патријархатског начела, говори разређено присуство цркава и манастира на простору источне и југоисточне Србије.

Идолатрија, приношење жртве хтоничним божанствима, култ природе, веровање у демоне - што у основи одликује материјархатску културу, све то налази се у радикалној супротности са, теолошки строго узевши, монотеистичким духом хришћанства. Тако је, према овој трећој хипотези, на простору источно од Мораве, а на којем живе Срби, у знатнијој мери, наставио да постоји и одржава се особени систем веровања са матријархатско-хтоничним обележјем. Није реч само о веровању у хтоничне богове, већ и о томе што се овај део становништва, у принципу, претежније бавио сточарско-ратарском производњом. Он је непокретан, статичан и конзервативан и, више но други, везан за природу, а улога жене у обредима кудикамо присутнија него на простору тзв. патријархатске културе, динарског културног ареала - који се развио западно од Мораве.

Сретен Петровић СИСТЕМ СРПСКЕ МИТОЛОГИЈЕ

Прво издање,
1999. године

Издавач
ПРОСВЕТА - НИШ
Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Вида Sat Aug 22, 2009 6:01 pm

Бели Вид ::
Са друге стране, људи из источне Србије (бар такав утисак имам) имају далеко више разумевања за анализу порекла народних обичаја. Такође аутори, етнолози, који се баве старом српском религијом воде углавном порекло из источне Србије.

Не желим да делим Србе на "ове" или на "оне" - али треба увидети да постоје одређене психолошке разлике.
I najviše običaja je sačuvano u Istočnoj Srbiji, kao i neoskrnavljenih zapisa, posebno u zabitim krajevima planina.
Istočna Srbija nekad beše od Morave reke pa sve do Crnog mora, doduše..ono što su zvali Mezijom(gornjom, donjom, levom desnom;),Raškom-Trakijom,zemljom Tribala itd.. ali se smanjila drastično posle negativnog ruskog "upliva" na svetske političare i kartografe.

Činjenica je da je kolevka cele ljudske civilizacije dokumentovana baš u tzv Istočnoj Srbiji.. od vinčanske i lepenske kulture ..Širila se u koncentričnim krugovima. Lično verujem da je razlog što doživljavam Srbe iz istočne Srbije kao duhovnije nego iz ostalih krajeva, baš taj..da su milenijuma postojanja i prenošenja znanja, dali veću duhovnost i veći spokoj tim ljudima tamo.Moj nastavnik istorije govorio je uvek :Sve zlo što nam je dolazilo, stizalo je sa Zapada..pa su tako srpski delovi Dalmacije,Bosne i Drine itd..bili jače izloženi iskušenjima, nego na istoku zemlje, mada su tu bili problemi sa varvarima i žutom rasom od 6 veka naovamo..

Ima razlike i u klimi, pa otud i u običajima. Planine Rtanj, Tupižnica i prevoj Čestobrodica dobro štite istok Srbije..Setih se da u Timočkoj krajini koriste reč "crepulja" za posudu od gline(lepa, crepa, keramike) dok u tzv.današnjoj zapadnoj Srbiji govore sač, kao i persijanci..
I najnovija istraživanja srodnosti sanskrita sa srpskim jezikom, govore najviše u prilog dijalektu tzv istočne Srbije, kao najsačuvanijem obliku srpskog jezika u smislu arhaike..Dobra je knjiga o dijalektima koju je uradio Aleksandar Belić 1905.godine za Srpsku kraljevsku Akademiju gde se potvrdjuje i obrazlaže ovo što napisah malopre.
http://www.scribd.com/doc/19003665/Dijalekti-Istocne-i-Juzne-SrbijeSKA1905
Вида
Вида

Број порука : 47
Join date : 19.08.2009

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Вида Sat Aug 22, 2009 6:21 pm

A povodom srodnosti (istovetnosti?) sanskrita i srpskog, setih se da je ona vitalna žena, Brana Božinović, takođe bila iz Istočne Srbije..Umesto da miruje u zasluženoj "mirovini", ona je ucila sanskrit i putovala kroz Indiju i uspela da napravi i objavi tri knjige rečnika..

Od ostalih imena koje pamtim da su potekli iz Tribalije)):
Tihomir Djordjević, istaknuti etnolog
Sreten Petrović,Svrljižanin..sa epohalno sročenom "Srpskom mitologijom"

Čini mi se da je i Radomir Kazimirović otuda, iz kučevskog/guduščanskog kraja

a u svim etnološkim knjigama koje sam čitala, u oblasti Istočne Srbije su najsačuvaniji i najraznovrsniji obredi..
Naravno, to takođe znači da je religija hriscanstva ovde imala manje uticaja..zasluga je sigurno u tome što Nemanja nije uspeo sve delove da pripoji sebi (mada se zna priča kako je sravnio sa zemljom tri timočka grada jer nisu hteli da pređu na novu veru), tek njegovi naslednici..A pamtim i detalj da je Obrenović bio zgranut kad je u 19, veku shvatio da se Zaječarci okupljaju i dalje oko ogromne jabuke pa je ubrzao donacije za izgradnju centralne zaječarske hriščanske bogomolje, sasekavši dotičnu jabuku.
I statistički, istočna Srbija ima najmanje manastira i crkvi hrišćanske religije, iako su neki od njih vrlo značajni..pominje se boravak apostola u jednoj npr.

Povodom matrijarhata što pomenu Beli Vid, samo jednu priću znam o kraljicama i to baš iz Istočne Srbije..tu se najduže pamti.. ili su oni starinci pa pamte sve od početka, dok oni drugi nemaju taj period.
Do skora su išle te "kraljice" u nekim selima, uprkos komunistima i crkvi, tek skoro su se ugasile..opet duže nego u drugim krajevima.
Вида
Вида

Број порука : 47
Join date : 19.08.2009

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Sun Aug 23, 2009 9:53 am

Да немаш случајно песме из Ерлангенског рукописа?

http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2002/12/05/srpski/R02120401.shtml

- Srpska istoriografija dugo nije imala odgovor na pitanje ko je ustvari bio Miloš Obilić, stvarna ličnost ili legenda, jer smo se mahom oslanjali na Vukove zapise, kaže za "Glas" dr Simonović. Međutim, ja sam potražio i još neke izvore o kojima se do sada znalo, a jedan od njih je i Erlangenski rukopis iz 1720. godine. To je ustvari zbornik srpskih narodnih pesama nastao krajem 17. i početkom 18.veka, čuvan je u nemačkom univerzitetskom gradu Erlingenu i po njemu i dobio ime, a pisan je takozvanom "diplomatskom ćirilicom", krasnopisom, pa su Nemci dugo mislili da se radi o nekom starom obliku gotike. Tek ga je početkom 20. veka u Beogradu objavio Erhard Gezeman i u tom rukopisu je zapisano 270 srpskih narodnih pesama koje nisu dovoljno kompilirane sa istorijskim činjenicama, kaže dr Simonović.

Naš sagovornik dalje objašnjava da je Erlengenski rukopis nastao u vreme austrijsko-turskog rata, kada su Austrijanci na kratko bili i u Nišu. Prepostavlja se da je tada princ Eugen zatražio da mu se zapišu srpske narodne pesme. Simonović dalje objašnjava da se u odgonetanju ko je Miloš Obilić oslonio i na Vukove zapise 1818.- 1870. godine, ali naročito i na ono što je doneo Bora Stanković sa svojom "Koštanom" i drugim delima, a to su narodne pesme jugoistične Srbije.

To je područje na kojem Vuk Karadžić nije boravio, kao ni na Kosovu, ali je od 1840. godine prikupljeno oko 20 hiljada pesama, sa vrlo specifičnim dijalektom i motivima i u njima se kao i u Erlingenskom rukopisu nigde ne pominje Miloš Obilić, naglašava profesor Simonović, ali se neprekidno pojavljuje jedini brat kneginje Milice, Nikola Vratković (po ocu Vratku), koji je bio srpski princ sa staništem u Kuršumliji.
Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Sun Aug 23, 2009 11:58 am

Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Вида Sun Aug 23, 2009 4:01 pm

Бели Вид ::Да немаш случајно песме из Ерлангенског рукописа?

Имам књигу на папиру, 426 страна, сад сам листала, не нађох о Милошу Вратковићу-Кобилићу..
Не обећавам брзо, али кад пронађем песму, прекуцаћу је Very Happy

"Жали, Заре" је фантастична нумера, момци су је урадили перфектно, без иједне могуће замерке!!!
Ех, кад би све наше старе песме дошле у руке професионалаца са укусом и неоскрнављеним србским геном, било би много лепо и корисно sunny

Ко воли, овде је текст ове комитске песме (јужњаци кажу кумите)
http://www.kulinban.org/pesmarice/03_zali_zare_da_zalimo.htm

"Но, када говоримо о традиционалној музици и коренима Кулина бана, онда говоримо о личности о. Горана Арсића."
http://www.kulinban.org/nastupi_o_pocelima.htm

Горан Арсић је човек из Врања који је учествовао као аутор (има их више) у књизи "Учити санскрит" (Београд 2004) и превео једну дивну књигу хиндуског суфи аутора (са грчког језика превео) "Тајне звука и склад живота". Иначе је оснивач издавачке куће "Вед" из Врања.
Вида
Вида

Број порука : 47
Join date : 19.08.2009

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Tue Aug 25, 2009 9:01 pm

Управо сам поставио на јутуб уводни део филма "Глуви барут" (рађен према приповетки Бранка Ћопића)

Западни Срби су као чопор вукова, одлични ратници, али су помало напорни у миру.

" ГЛАВА - ГЛАВИ , ПЛЕЋА-ХАРАМБАШИ , А ФУКАРА МОЖЕ И РЕБАРА "

Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Милица Sat Aug 29, 2009 5:01 am

Ееееј, ја сам баш поносна на своје динарске гене, а не нападам никога Very Happy
Једна од динарских одлика је тврдоглавост која одлази до конзервативности; и то није моја теорија. Такву врсту тврдоглавости примећујем код себе.
Дакле, што се тиче онога да динарци нападају сваки окрет ка старој вери: мислим да није због саме вере, колико због одбијања да признају нешто за шта нису емотивно везани. Не заборави да се област звана Паганија налазила на подручју данашње Херцеговине, значи запад... Wink Њихови преци су се својеглаво држали онога што им је било у срцу, тако се и они данас држе својеглаво.
А сад, за шта ће се ко држати то зависи од личности и интересовања, али будите уверени, кад се динарац за нешто ухвати, он ће се тога баш онако својски држати Wink
Милица
Милица

Број порука : 21
Join date : 27.08.2009
Локација : Нови Сад

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Бели Вид Sat Aug 29, 2009 10:47 am

О па ви чак и коло играте без музике: https://www.youtube.com/watch?v=MJlW9TLCj2Q
cat

А овај динарац, Херцеговац, Воја Шешељ, кога држим у аватару и кога безгранично волим и поштујем - морао је својевремено да се пресели из Сарајева у Београд зато што су баш у Босни најострашћеније спроводили комунистичку, титоистичку политику, тј. гушили слободну мисао и прогонили интелектуалце.

Postoji izreka da je covek onakav kakvi su mu bili preci i roditelji, a po karakteru i gotovo u svemu odgovara podneblju u kome je ponikao. Postoji još jedna narodna izreka: „Reci odakle si, reci ću ti kakav si”! U mnogo cemu, od intelekta do elokvencije, lucidnosti zapažanja, upornosti i borbenosti, dr Šešelj je otelotvorenje kraja iz koga je ponikao, u kome su vekovni koreni njegove porodice i sa oceve i sa majcine strane. Jednostavno receno, dr Šešelj predstavlja olicenje kršne i kamenite srpske Hercegovine, u kojoj su generacije morale da se bore za opstanak, i da od takve, ponekad surove prirodne lepote, grabe i otimaju sve što im je bilo neophodno da prežive. Istina, neko će možda reći da dr Šešelj, po mestu rodenja, nije iz te i takve Hercegovine zato štoje rođen u Sarajevu, ali to je samo delimicno tačno. Njegovi roditelji poticu upravo iz tog mocnog krševitog predela, a od njih je nasledio sve osobine stvarane stotinama godina medu ljudima tog kraja. Govorimo o upornosti, cvrstini, otvorenosti, velikoj dozi hrabrosti da se život živi bez obzira kakav je, ali i o istrajnosti u nastojanjima da se u tom životu stvari menjaju. Govorimo i o britkosti izražavanja, neposrednosti jasnog iznošenja misli, bez obzira na cenu koju, ne retko, zbog toga treba placati. Govorimo i o spremnosti i sposobnosti da se sve nedace docekaju i da se sa njima uhvati u koštac.

Mareva Ljut

Mareva Ljut, smeštena u Popovom polju, okružena je golemim stenama koje se često ne vide od oblaka koji umeju da prekriju visoke vrhove. Ono što covek prvo primeti kada ulazi u Marevu Ljut jeste da su kuce pravljene od kamena i da su se žitelji čitavog života prilagodavali prirodi, ali i to da su umeli od prirode da uzmu ono što je najbolje i najlepše. Danas je ovo mesto u zoni razgranicenja. Vekovima unazad, uvek je bila cisto srpsko mesto. Oduvek su ovde dva roda, dve porodice: Šešelji i Dreci. Vekovna ognjišta danas su, uglavnom, napuštena, ali ima i onih koji su ostali. U Marevoj Ljuti, okruženoj stenovitim planinama i ljudima u žutim odelima (Unproforcima koji cuvaju zonu razgranicenja), danas živi rodak Vojislava Šešelja, Sava Šešelj sa svojom porodicom. Kuca je mala i skromna. zidana od nebrušenog kamena, kakva i prilici ovom krševitom i nepristupacnom kraju. Da bi se došlo do nje, covek mora da se pomuci, penje se uzanim stenovitim putem.

Rodna kuca Šešeljevih

Desetak metara iznad kuce Save Šešelja, nalazi se kuca u kojoj je roden otac Vojislava Šešelja, Nikola. Mala i skromna kamenita kuca koja, sasvim izvesno, ukazuje na cinjenicu o tome kako se skromno živelo u ovim krajevima. Istina, kuca u kojoj je rođen Nikola Šešelj, danas je porušena, što od zuba vremena, što od ustaških mina, jer je ova kuca čitavo vreme rata bila na prvoj borbenoj liniji. Sa mesta na kome se nalazi, vidi se manastir Zavala u kome je dr Vojislav Šešelj 1955. godine kršten po pravoslavnim obicajima, i koji se nalazi na teritoriji na kojoj su decenijama i vekovima živeli Srbi. Danas, po Dejtonskom sporazumu, pripao je Hrvatima. Samo iz tih razloga, nismo bili u situaciji da odemo i do manastira Zavala. Manastir Zavala podigao je kralj Milutin u srednjem veku, i svakako nije mogao da pretpostavi kako će neko buduce vreme ostaviti njegovu zadužbinu na milost i nemilost ustašama. Posebnim spletom životnih okolnosti, dr Vojislav Šešelj vezan je za manastir Zavalu. Naime, pred Drugi svetski rat, u manastiru Zavali, živeo je Nikola, otac Vojislava Šešelja. Nikola je, još kao dete, cuvao manastirske ovce i išao u školu. Deda Vojislava Šešelja, po kome je dr Šešelj i dobio ime, preselio se iz Mareve Ljuti na manastirsko imanje 1925. godine u Orahovom Dolu, nedugo posle krštenja svog sina Nikole. Tako je ogranak porodice Šešelj živeo u Orahovom Dolu, i onda nikoga ne treba da cudi otkuda tolika, emotivna i već tradicionalna, vezanost sa manastirom Zavala. 1941. godine ustaše su pobile sve kaludere u manastiru, a otac Vojislava Šešelja, Nikola, koji je tada imao 16 godina, jedva je uspeo da izbegne ustaški nož. Krvolocne ustaše uspele su da uhvate Nikolinog strica Rajka, koji je medu onih hiljadu Srba, zaklanih i bacenih u jamu Ržani Do. Kosti zverski mucenih i zaklanih Srba iz Ržanog Dola su 1991. godine prebacene u kosturnicu u selu Velicani. Selo Velicani se nalazi sa druge strane Popovog polja. Imena zlosrecnih i zaklanih Srba, uklesana su u spomen-kosturnicu u Velicanima. Medu tim imenima, nalazi se i ime Rajka Šešelja. U spomen-kosturnici pohranjene su i sve stvari koje su pronadene kod zaklanih Srba, koji su imali samo jednu grešku u životu, što su voleli i poštovali svoje srpsko poreklo. U kuci Save Šešelja, secajuci se Mareve Ljute, Orahovog Dola i svih lepih trenutaka provedenih u Popovom polju, dr Šešelj je govorio o tome kako se radovao školskim raspustima koje je provodio u zavicaju svojih roditelja. U Zavali je, po rečima dr Šešelja, bilo naročito lepo za Petrovdan, kada je ispred manastira bio veliki vašar, gde su se okupljali ljudi iz okolnih sela. Tu se mogla videti i stara srpska nošnja, karakteristicna za hercegovacki kraj. Čula se, vrlo često, i pesma zbog koje je policija hapsila. Hapsili su Srbe koji su pevali svoje nacionalne pesme, ili, kako su ih tada zvali, „nacionalisticke”. Bila su to lepa vremena kada su stasiti, kršni Hercegovci, isprepletanim glasovima pevali najlepše srpske pesme.

Nacionalni prkos, cojstvo i poštenje

Kako su Hercegovci prekaljeni teškim životnim uslovima, tako nije ni cudo što je njihova nacionalna svest žestoko usadjena u svakog pojedinca. To je došlo do izražaja i u periodu posle Drugog svetskog rata, kada su ostrašceni komunisti, raznoraznim metodama, vršili progon srpskog stanovništva sa ovih teritorija.
Krajem 60-tih godina, po kazni, ukinuta je i železnicka pruga od Capljine do Dubrovnika, što je izazvalo naglo iseljavanje stanovništva sa ovih srpskih prostora. Mnogo kasnije, napravljen je asfalni put sa druge strane Popovog polja. Međutim, već je bilo kasno, mladost iz ovih krajeva rasla je i sazrevala u nekim drugim mestima. Još jedna od perfidnih igara tadašnjeg režima bila je i eksproprijacija privatne zemlje u Popovu polju, od koje je stvoren poljoprivredni kombinat. Izvršivši otimacinu plodne zemlje, jedino bogatstvo kojim su raspolagali žitelji ovog kraja, komunisticke ale dovele su stanovnike Popova polja na samu ivicu preživljavanja. Krenuo je još jedan talas iseljavanja. Najveci deo mladosti iselio se u Trebinje, a mnogi su otišli i dalje od Trebinja. Ostala su samo staracka domaćinstva. Došao je novi rat, koji je nametnuo nova odricanja i nove harace.
Pricajuci o svojim susretima sa stanovnicima Popova polja, dr Šešelj kaže kako je, upravo na ovim prostorima, naucio da ceni prave ljudske vrednosti, na kojima je kasnije izgradivao svoju doslednost, principijelnost, stabilnost, upornost, pa i borbenost. Još jedna zanimljivost, vezana za ovaj kraj jeste cinjenica da je u ovom kraju. u Drugom svetskom ratu, bilo i četnika i partizana. Kuriozitet je da se četnici i partizani ovde nisu svadali, već su cuvali jedni druge, što nije bio čest obicaj na drugim teritorijama. Nije ovde udarao Srbin na Srbina. U porodici Vojislava Šešelja bilo je i jednih i drugih, i četnika i partizana. U selu gde je rodena majka Vojislava Šešelja, do 1943. godine svi su bili četnici, a onda su prešli u partizane. Po ocevoj liniji, samo je Vlado Šešelj bio u partizanima, ostali deo familije bio je četnicki nastrojen.

Porodicno stablo Šešeljevih

Daleko poreklo Šešeljevih vodi sa Rovaca u Crnoj Gori. Pre nekih 500 godina došlo je do preseljenja ove i još nekoliko porodica. Iselili su se Boškovici, Šcepanovici i Srezojevici. Prvo su došli u Nikšic na Ridane, gde su podigli svoja prva ognjista. Medutim, životni putevi odveli su ih dalje, tako su se naselili u Popovu polju. Šešelji su poreklom od izvesnog Šeje, koji je imao 12 sinova. Šejinih 10 sinova otišlo je u Rusiju i uglavnom su svi bili oficiri ruske vojske. Dvojica Šejinih sinova ostala su na ovom prostoru. Od jednoga poticu Šešelji, od drugoga Šešlije. Ista im je krsna slava, sveti Luka. Istorijske zapise o porodici Šešelj proucavao je i Jefto Dedijer. Došavši u Popovo polje, Šešelji su se rasporedivali po razlicitim zaseocima i mestima. Prvo su živeli u Velicanima, pa je tako ostalo zapisano da se u Velicanima jedan kraj zove Šešeljevina. Nažalost, danas nema ostataka kuca koje su podizali prvi Šešelji. Odatle su se selili u neke delove Popovog polja. Posle Šeje, pamti se Lazar Šešelj, koji je prvi došao u ovaj kraj. Dalji predak dr Šešelja bio je Nikola, koji se oženio i došao na ženino imanje u Marevu Ljutu. Nikola je imao tri sina- Ristu, Ðuru i Savu. Risto ima potomke koji su i danas živi, Sava takode ima potomke.Jedan od njegovih potomaka je i dr Vojislav Šešelj. Ðuro se nikada nije ženio i za sobom nije ostavio potomstvo. Direktni predak dr Šešelja, Sava, imao je tri sina i veliki broj kcerki. Sinovi su se zvali Nikola, Vojislav i Rajko. Nikolin sin je Sava, koga su novinari beogradskih redakcija imali prilike da upoznaju u Marevoj Ljuti, i ciji su bili gosti. Deda dr Šešelja, po kome je on dobio ime, Vojislav, imao je tri sina i četiri kcerke. Sinovi su Nikola (otac dr Vojislava Šešelja), Jovan, i Sava koji sada živi u Trebinju. Stric Vojislava Šešelja, Jovan, danas živi u Beogradu. Jovan Šešelj je imao kucu u Slanom koju su ustaše u ovom ratu poharale, te se tako Jovan danas nalazi u izbeglištvu u Beogradu.
Бели Вид
Бели Вид
Admin

Број порука : 661
Join date : 18.08.2009
Локација : свет вила и змајева

http://svetovid.forumotion.net

Назад на врх Go down

Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике Empty Re: Срби западно од Мораве и Срби источно од Мораве, етнопсихолошке разлике

Порука  Sponsored content


Sponsored content


Назад на врх Go down

Назад на врх

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Не можете одговорити на теме у овом форуму